Fråga: Hur handlar jag i webshopen?
Svar:  När du hittad den produkt du vill beställa väljer storlek och färg, sedan klickar du på ”Lägg i varukorg”. Produkten hamnar nu i kundkorgen som du finner längst upp till höger på sidan. Där kan du se antal varor samt den totala summan av din beställning. När du lagt alla varor du vill beställa i kundkorgen klickar du på  ”Till kassan”. I kassan fyller du i dina uppgifter samt väljer betalningsalternativ och slutför din beställning.

Fråga: Hur får jag bekräftelse av köpet?
Svar: Du kommer att få en orderbekräftelse till den epostadress du angett strax efter att genomfört ditt köp. Har du inte fått din bekräftelse kan det bero på att du angett en felaktig epostadress i kassan eller att mailet hamnat i ditt filter för skräppost. Är du osäker så maila info@lifewear.se och ange ditt namn och din adress.

Fråga: Hur aviserar ni min leverans?
Svar: Din leverans aviseras av vår transportör, Postnord, i första hand via SMS till din mobiltelefon när din beställning har nått ditt lokala utlämningsställe och är klar för avhämtning. Om du inte har en mobiltelefon kommer din avisering antingen via epost eller vanligt brev istället.

Fråga: Hur mycket kostar frakten?
Svar: Fraktkostnaden är 39kr. Vid köp över 199kr erbjuder vi fri frakt.

Fråga: Hur betalar jag?
Svar: Du kan välja att betala med faktura, kortbetalning eller direktbetalning via Klarna Checkout. Inga avgifter tillkommer. Väljer du faktura har du 14 dagar på dig att betala denna från det att din försändelse har skickats från oss. Vid val av faktura görs en kreditupplysning via Klarna direkt online.

Fråga: När får jag mina varor?
Svar: Din beställning skickas vanligtvis från oss inom 3-5 vardagar. Om det av någon anledning dröjer extra länge innan vi kan skicka din order kommer vi att kontakta dig via epost.

Fråga: Hur levereras mina varor?
Svar: Ditt paket skickas med Posten Varubrev 1:a klass direkt till din brevlåda eller Posten MyPack till ditt lokala postombud. Om ett paket som skickats med Posten Varubrev är för stort och inte får plats i din brevlåda skickas det istället till ditt närmsta postombud. Du får då en avisering via SMS med en kod som du ska uppge när du hämtar ut ditt paket. Kom ihåg att ta med dig legitimation.

Fråga: Hur lång tid har jag på mig att hämta mitt paket?
Svar: När ditt paket har kommit fram till utlämningsstället ligger det kvar i 14 dagar. Om du inte hämtar ut det inom denna tidsperiod skickas paketet tillbaka till oss. Om ett paket inte avhämtas och automatiskt skickas tillbaka till oss debiterar vi dig en kostnad på 200kr för frakter och hanteringskostnader.

Fråga: Jag vill byta eller returnera en produkt, hur gör jag?
Svar: Returrätt gäller i 14 dagar efter att du mottagit varan. Om du ångrat ditt köp så står du själv för returfrakten. Vid byte av storlek eller reklamation är returen däremot kostnadsfri. Strumpor och underkläder har särskilda regler för när retur av varan är tillåten. Läs mer om detta under Returer och reklamationer. Maila alltid info@lifewear.se vid retur.

Fråga: Hur får jag pengarna tillbaks vid retur?
Svar: Så snart vi har mottagit din retur återbetalas ditt köp via Klarna. Har du betalat din order med kort eller direktbetalning returneras pengarna till ditt konto inom 2-3 vardagar från det att vi har tagit emot och behandlat din retur. Om du valde faktura via Klarna uppdateras din faktura och den återstående summan (om någon, exempelvis returfrakt) skickas till dig via epost. Har du redan betalat din faktura kommer återbetalning att ske via Klarna.