1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när din beställning är bekräftad genom en orderbekräftelse. Orderbekräftelse skickas till dig senast 24 timmar efter att beställning mottagits av oss. Ändras leveranstiden efter order kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Wiges AB äger varan och har rätt att ta tillbaks den tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. För att handla hos oss måste du vara 18 år och uppge gällande folkbokförd bostadsadress.
2. Priser
Moms ingår i priser med 25 % för beställningar inom EU. Inga expeditionskostnader tillkommer utöver priset på varan samt eventuell frakt. Priset vid bekräftad beställning gäller undantaget omständigheter som Wiges AB inte råder över såsom valutaförändringar eller ändrad moms. Vid prisförändring efter beställning har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
3. Frakt
Fraktkostnad om 39 kr tillkommer inom Sverige för ordervärde som inte överstiger gräns för fri frakt, 299 kr.
4. Betalningsalternativ/betalningsvillkor
4.1 Faktura (endast inom Sverige)
Avgiften för att betala mot faktura är 0 kronor. Vi använder Klarna för faktura och du hittar deras villkor här: http://www.klarna.com/sv/privat.
4.2 Kortbetalning
Vi använder Klarna för säkra kortbetalningar. Läs mer om Klarna här: http://www.klarna.com/sv/privat.
4.3 Direktbetalning via internetbank.
Betalning via banken sker genom Klarna. Läs mer om Klarna här: http://www.klarna.com/sv/privat
5. Leveranser
Beställningar levereras normalt inom 3-5 dagar inom Sverige. Paketen levereras av Posten eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post.
6. Leveransförseningar
Wiges AB frånsäger sig ersättningsansvar till kunden för eventuell försening och den skada som förseningen åstadkommit. Du som kund kommer alltid att meddelas om leveransförsening och du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.
7. Ansvar för transport
Vi ansvarar för transport till dig. Du och det transportföretag du väljer står för risken vid eventuell retur till oss.
8. Skadad eller fel på vara
När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar dina beställda varor omgående. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta oss så snart som möjligt.
9. Ångerrätt och öppet köp
Du har som privatkund enligt distansavtalslagen ej rätt till 14 dagars ångerrätt vid köp av sk. intimprodukter dit underkläder räknas. Vi erbjuder dock möjligheten att returnera varan om den är oanvänd och i oöppnad originalförpackning. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste returneras i plomberad originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.
Vi erbjuder även bytesrätt inom 30 dagar från det att du beställt varan. Detta gäller endast oanvända produkter och i plomberad originalförpackning.
10. Reklamationer
Vid reklamation en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss via e-post, info@lifewear.se, eller per telefon innan du skickar varan. Bifoga Faktura/kvittokopia så att vår mottagningsavdelning kan identifiera returen.
Säkerställ alltid att du har rätt till reklamation och retur av varan genom att kontakta vår kundservice. Ogiltiga returer kommer skickas tillbaka till dig som kund mot förskottsbetalning för fraktkostnad.
Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.
11. Återbetalningar
Återbetalning sker via Klarna. Summan återbetalas till samma konto som använts vid köpet snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.
12. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar av priser och förändrade fraktvillkor orsakade av våra leverantörer och som ligger utanför vår kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan. Vid prisförändring efter beställning har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.
Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar i tryckt material och i digital form.
13. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt dataskyddsförordningen (GDPR) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.
14. Ej uthämtat paket
Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.
15. Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och jämförbara händelser utanför vår kontroll vilka ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.